تبلیغات
مشاوره و روان درمانی رهگشــا - آرامش
 
آرامش

در دنیای پر اضطراب امروز، آرامش و راحتی خیال نعمتی است که بسیاری آرزوی آن را


دارند.امّا برای رسیدن تنها آرزو کافی نیست.بلکه باید قدم پیش نهاد و کاری کرد.آنچه


در پی می آید برخی تکنیک های روان شناختی است که ضمن کمک به رفع تشویش


و نگرانی ها ،آرامش،نشاط و شادی را در زندگی ما رونق می بخشد:


                                                                 

1- با حرکات آرام و شمرده صحبت کردن،احساس آرامش به جمع منتقل کنید.

2- اگر به عقاید مذهبی و معنوی پایبند باشید،به یکی از با افتخارترین روش های رسیدن به آرامش خاطر رسیده اید.و اگر از خدا دور افتاده اید اکنون زمان آشتی است!داشتن یک تکیه گاه معنوی در حد تعادل موجب آرامش میشود.

3-افراد آرام به خود می گویند که برای تغییر گذشته نمی توان کاری کرد،آنگاه از فکر ادامه زندگی لذت می برند.

4-هوای دریا،آب شور و صدای امواج همگی باعث آرامش می شوند.

5- دست کم روزی 15 دقیقه را در سکوت بگذرانید و به نیازهای واقعی خود و نیز چیزهایی که دارید فکر کنید.سکوت عصاره آرامش است.با زور نمی توان آن را ایجاد کرد.باید زمانی که فرا رسید آن را بپذیرید.

6- تمرین کنید که آرامتر از حد معمول صبحت کنید.این کار ضربان قلب و تنفس شما را کم می کند و اجازه میدهد ذهن و فکرتان را از بسیاری مسائل پاک کنید.

7- سعی کنید روزهای تعطیل کمی بیشتر استراحت کنید و بخوابید.

8- خودتان را مورد تحسین و ستایش قرار دهید.

9- نعمت سلامتی خود را قدر بدانید.

10- باغچه کوچکی برای خود درست کنید و هر چه دوست دارید در آن بکارید.

11- کارهایی را که باید در طول روز انجام دهید،مرور کنید.

12- مدتی از وقت خود را در کتابخانه و با کتاب خواندن بگذرانید.

13- لحظه های زیبای زندگیتان را بنویسید و از آنها عکس و فیلم بگیرید. سپس بیشتر وقت ها آنها را به یاد آورید و درباره شان فکر کنید و لذت ببرید.

14- با کسی که از صمیم قلب دوستش دارید،بیشتر صحبت کنید.

15- شرقی ها اعتقاد دارند که آب جاری منبع انرژی های مثبت و ضروری در زندگی است.

16- وسواس را از زندگی خود حذف کنید.

17- تلاش کنید همیشه مثبت بیاندیشید.

18- شادکردن دیگران موجب آرامش می شود.

19- تا آنجا که ممکن و لازم است خودتان را به مبارزه بطلبید،نه بیش از اندازه.

20- هنر سوال کردن را بیاموزید.

21- خود را در آینه نگاه کنید و از دیدن زیبایی های خویش لذت ببرید و خدا را به خاطر این نعمت شکرگزار باشید.

22- همیشه لبخند بزنید.

23- برای خود یک مشاور انتخاب کرده و از راهنمایی های او استفاده کنید.

24- وقتی در کاری موفق می شوید با خریدن یک هدیه برای خودتان موفقیت تان را جشن بگیرید.

25- هنگام راه رفتن و نشستن سرتان را بالا بگیرید و قوز نکنید.گاهی اوقات با قدم های تند راه بروید.

26- از همان که هستید راضی باشید.

27- وقتی احساس میکنید که سرتان پر از فکرهای جورواجور است و جای خالی در آن نیست،با قدم زدن آنها را پاک کنید.

28- هر از گاهی به قبرستان بروید.این کار موجب می شود که دید شما نسبت به زندگانی عوض شود و زیستن در این لحظه را بیاموزید.

29- هر روز چند واژه جدید بیاموزید.

30- شکرگزار باشید.

31- قبول کنید که انسان جایزالخطاست. برای بهبود وضعیت خود تلاش کنید.

32- نامه ای بنویسید و در آن از خود انتقاد کنید.

33- یک مهارت جدید بیاموزید.

34- هر چند وقت یکبار خانه تکانی کنید .

35- آهسته غذا خوردن و جویدن باعث تجدید قوی فکری و احساس آرامش خواهد شد.

36- مهم نیست که با شما مؤدبانه برخورد کنند یا نه ، برخورد مؤدبانه شما ،باعث ایجاد آرامش و احساس خوبی در شما خواهد شد .

37- هر چه اکسیژن بیشتری به شما برسد ،آرامتر خواهید شد.خوب است در محل کارو زندگی خود گیاهی نگه دارید.

38- اگر می دانستید که سیگار کشیدن،ورزش نکردن،استرس و اضطراب باعث حذف آرامش می شود،هرگز سیگار نمی کشیدیدو ورزش کردن را به تعویق نمی انداختید.

39- در هفته یک شب تلویزیون خود را خاموش نگه دارید تا مغزتان استراحت کند.

40- اگر می توانید هر چند وقت یکبار بیرون از خانه غذا بخورید.

41- به خاطر داشته باشید که هر گاه در کاری سرگردان می مانید،در حال آموختن نکته ای جدید هستید.

42- هر چند یک بار به میان طبیهت بروید و در محیطی سبز و سرشار از آرامش قدم بزنید.

43- اهداف خود را بنویسید و با آنها زندگی کنید و در هدف گذاری واقع بین باشید.

44- برای خود تعهد مشخص کنید و به آن وفادار باشید وتا می توانید برای آن حرکت و تلاش کنید ولو آن که نتیجه دلخواه شما نباشد.

45- حداقل یک کار مفید حتی کوچک انجام دهید.

46- سرعت حرکت شما با احساستان رابطه مستقیم دارد.آرام راه بروید و حرکات بدن خود را آرامتر کنید.

47- با شوخ طبعی به آرامش خود کمک کنید.

48- راحتی یکی از عناصر مهم آرامش است.مثل دمای مناسب،صندلی راحت و لباس وکفش راحت.هر چند وقت یکبار ساعتتان را کنار بگذارید و خود را از فشار زمان نجات دهید.

49- در تعطیلات آخر هفته به تفریح و استراحت بپردازید.

50-  هر روز به جمله های زیر فکرکنید:"تا زمانی که خودتان نخواهید ،هیچ کس نمی تواند تحقیرتان کند" "عشق از آن جهت در ما به ودیعه گذاشته شده که آن را به دیگران ببخشیم"   "به دنبال رستگاری و سعادت خود باش." "از صمیم قلب خودت را دوست داشته باش."

51- گاهی اوقات تنها ماندن را تجربه کنید.

52- آرامش را از کودکان بیاموزید،ببینید که چگونه در همان لحظه ای هستند،زندگی می کنند و لذت می برند.

53- حیوانات اهلی و دست آموز را نوازش کنید.

54- تغذیه مناسب را در نظر بگیرید.صبحانه مناسب وحاوی مختصری مواد قندی،سهم به سزایی در شادی روزانه دارد.همچنین برخی پروتئین های موجود در گوشت و سبوس غلات و نقش سبزیجات و میوه ها بویژه سیب،پرتقال،زیتون و شیر در افزایش نشاط غیر قابل انکار است.

55- اعتماد به نفس را در نظر بگیرید. وقتی شما اعتماد به نفس خود را تقویت کنید،متوجه خواهید شد که این امر در آرامش روح و شادی شما ،تأثیری عظیم را دربر خواهد داشت.برای تقویت اعتماد به نفس باید کسب آگاهی ،مثبت نگری،شجاعت،مطالعه زندگی مردان بزرگ،توکل به خدا،تشویق و توجه به کارهای موفق را در نظر گرفت.

56- تکرار عبارات تأکیدی را فراموش نکنید،برخی عبارات مهم عبارتند از:

"هر روز هر قدمی که برمی دارم بهتر و بهتر می شوم"

"من این وضعیت را به عشق الهی می رسانم و به بهبود آن اعتماد کامل دارم"

"کسانی را که در حقم بدی کرده اند را می بخشم."

"من امروز کنترل زندگی خود را در دست می گیرم."

" من عاشق زندگی هستم و زندگی نیز عشقش را نثار من خواهد کرد."

 " هر لحظه خدا را شکر می کنم."




می توانید دیدگاه خود را بنویسید
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر